Benvinguda al Bloc de les VTC's de Barcelona

Hola companys, només donar-vos la benvinguda a aquest bloc que neix amb la intenció de crear un canal de comunicació entre els que ens dediquem aquesta feina de portar passatgers en la província de Barcelona.

Com a segon objectiu, tinc el de crear un àrea de servei per aquells que desitgem coordinar els nostres desplaçaments, d'una forma senzilla i buscant la rendibilitat del nostre negoci, es ha dir, saber l'ocupació de cadascun dels companys associats en un calendari setmanal a fi de racionalitzar i economitzar en els transfers.

Finalment, posar en comú tots aquells coneixements que tenim per un millor aprofitament del potencial, que com a col.lectiu, tenim, exemples serien: llocs on canviar pneumàtics, bateries, xapa i pintura, descomptes de gasoil, TPV's, on anar a dinar en una zona en concret..., i mil coses que ens poden fer estalviar uns euros.

Tot plegat, un repte ambiciós que ha d'anar poc a poc i amb l'aportació de tots vosaltres fins arribar a un benefici comú.

A la vostra disposició,
Roman Llort

Aquest primer escrit, molt general, intenta posar les bases d'un sistema de coordinació que sigui el mes pràctic i senzill possible.
No ens hem de complicar mes la vida, doncs prou en tenim amb fer fulls de ruta, declaracions d'IVA i IRPF, revisions mecàniques i els serveis del dia a dia.
Ha de ser un sistema que mantingui, per una banda, les afinitats i confiança que cadascú tenim amb companys en concret, i per l'altra, que tots estiguem inter_relacionats per allò que ens pot afectar.
Uns tindrem mes facilitat per estar coordinats informàticament, i altres només per telefon o e-mail, tots seran bons sistemes si l'objectiu, de racionalitzar la feina, s'assoleix.
El sistema cadascú el triarà, jo només hi poso les bases, el temps i l'eina per fer-ho.
Objectiu idíl·lic: no anar o tornar de buit de l'aeroport

dilluns, 21 de juny del 2010

Carta abierta del Presidente de Cooperativa

Roman, te escribo esta carta abierta en respuesta a la carta de Don Anónimo por lo que considero una alusión directa a mi persona y al trabajo que realizo como Presidente de la Cooperativa y Asociación de Conductores Autónomos.

Vaya por delante que lo de posar en perill les rodes del seu cotxe” es un comentario innecesario y que sobra ya que no tengo antecedentes de haber participado en actos de este tipo

En la Cooperativa y Asociación que yo represento sí que realizamos pasos para erradicar este y varios problemas. Que no los veas, no quiere decir que no se realicen, y respecto a los resultados van mucho más despacio de lo que yo mismo querría, pero los pasos y el ritmo con la administración no los marcamos nosotros

Hace tiempo que solicito un acceso limitado en información al Sitram con una función en la que poniendo la matrícula del vehículo nos facilite si puede realizar servicio público, el tipo de tarjeta y de esta manera poder denunciar al momento y con la garantía de no equivocarnos

Frente a los piratas solo hay dos actitudes posibles

La pasiva, de mirar hacia otro lado como muy bien tú mismo indicas que haces

La activa, de varias compañeros que me envían continuamente información detallada y contrastada (no meras especulaciones y habladurías) con lo que llevamos tiempo realizando una base de datos de empresas matriculas y vehículos para denunciar en Transportes. De paso agradecería que aportaras tu participación en la misma, en la medida que te sea posible. Eso sí, en este caso todos los que aportan información no lo hacen de forma anónima

Respecto al pago de cuotas, algunos se piensan que incluye un servicio de policía y solo por pagarla nos pueden traspasar todas las obligaciones y limpiarse las manos

La Cooperativa/Asociación no es un instrumento para tirar la piedra y esconder la mano

Vas equivocado si crees que se trata de un tema de abogados, se trata de que todos, tu incluido no miréis hacia el otro lado

El hecho de denunciar a los piratas desde las Asociaciones no te excluye de la posibilidad de la denunciar sobre el pirata In Situ en el aeropuerto, puerto, ciudad o enfrente el Hilton

Todos tenemos horas muertas en el aeropuerto en las que si te dedicaras a ser más observador verías mucho más de lo que comentas

Fernando y compañía dos Mercedes solamente? Te dejas unos cuantos

Alquiler sin conductor, y en algún caso que todos conocemos, realizado por algunos asociados a los cuales muchos facturan

Propietarios de apartamentos con sus vehículos particulares (Kangoo llena de bollos o Caddy extra larga de estreno)

Algún Mercedes S V12 que solo falta pintarlo de rosa,

Pakistaníes compinchados con los recoge carros del aeropuerto y la última novedad un chino dentro de la T1 con su “magnifica” Renault Traffic

Etc.......

Quejas todas las que quieras, pero luego tienes gente del propio sector que a una llamada del propio Fernando van corriendo a hacerle servicio

Eso sí que es un problema!!!

Respecto al Hilton, llevo realizadas varias llamadas pidiendo por el Director para concertar una cita, sin que a día de hoy haya tenido respuesta.

Pero igual que te decía anteriormente, te quedas corto en información

Aparte de los Hiltons, también parece que trabaja Casa Camper, Neri, Atrium Palace, Axel, Princess, Casa Fuster y así hasta más de 20 hoteles

Vianos, Audi A6, Mercedes S class antiguo Mercedes S Class nuevo del 2010 sin olvidarnos de las Limos

Quieres conocer su flota? Tomate unas palomitas gigantes en Diagonal Mar y la veras

Además te dejas a todos aquellos que están trabajando para el primero que se les presenta a titulo de Agencia de Viajes, ilegales también, para los que muchos no tienen ningún impedimento para trabajarles

Mentalidad de facturar factura facturar sin hacer falta mirar a quien

Facturas a quien te da 10 sin saber o en algunos casos a sabiendas de que nos quitan 100

La mismas horas muertas que dedicáis a hablar del tema, podéis dedicarlas a denunciar. Tenéis en el aeropuerto la oficina de los Mossos d’Esquadra y desde la oficina de Aena pueden dar aviso para que venga un agente (importante que hable Ingles), cuando detectamos con certeza a un pirata

Avisar a los Mossos y acompañar a los agentes para indicarle a distancia al individuo en cuestión esperando con su letrero

Esperar a que contacte con su cliente

Seguirlo hasta el aparcamiento y una vez va a encochar el agente realizara el correspondiente control de la documentación

El bono que lleva el cliente es la mejor prueba del delito, hay que solicitárselo al cliente ya que el mismo como ha pagado por un servicio que considera legal y por tanto lo mostrara sin ningún reparo

En caso en que el agente, atendiendo a las falsas explicaciones del pirata quiera dejarle ir, tenéis que solicitar denuncia por requerimiento propio

Si tienes algún reparo en denunciar solo, lo puedes realizar acompañado con los mismos con los que hablas del problema o conmigo mismo

Las Asociaciones tendremos más fuerza en el momento que se produzcan varias denuncias In Situ y cada una de ellas nos sea comunicada y aportéis todos los datos de la denuncia para realizar un seguimiento de las mismas

Hacer desaparecer a los piratas es un trabajo que nos corresponde a todos. Solo la acción continuada de todos puede hacerlo. Con la actitud de “es que pago una cuota” y pasarle la pelota a otros no vamos a arreglar nada

Hacemos pasos, pero sin denuncias son más lentos

Aprovecho la ocasión y os pongo el siguiente enlace donde o encuentras a tu cliente Agencia de Viajes en Cataluña o es mas pirata que el chino de la T1

http://www.gencat.cat/diue/doc/doc_32753254_1.xls

Aprovecho la ocasión Joan, para felicitarte por tu Blog, pero opinar sin actuar no sirve para nada

Andrés Modrego

A. C. A. B.

C/ Aribau, 15 5º 2ª

08011 Barcelona

Tel/Fax: 93.453.33.33

4 comentaris:

  1. hola a todos, dejaros de meteros en todo, sois como las marujas,lo que teneis es envidia de todo al igual que el taxi amarillo,solo veeis lo que os interesa, no veis al albaro trabajando con coches de alquiler sin conductor y muchos de vosotros(eurovans...) teneis coches con el, los cupos de entierros los alquilais y resulta que son para hacerlos vosotros, alguno teneis licencias alquiladas(cazcarra,limousin rental....)os apalancais en el aeropuerto,hoteles y puerto a pescar clientes(jesus el gallego, calipolis,miramar....)y encima cliticais a los demas y sois legales

    ResponElimina
  2. Hola,

    Solo para animar el cotarro un poquito. Ver el siguiente link
    http://www.avantgrup.com/index.asp?caratula=working.htm

    Avant Group ha montado una empresa VTC !
    Feliz Navidad por anticipado.

    ResponElimina
  3. el enllaç directe es:
    http://www.avantgrup.com/index.asp?caratula=laflota.htm

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  4. Hola Roman,

    Em dic Carles i si no et fa res voldria fer-te un comentari/consulta. Ja fa un temps que estic estudiant dedicar-me al transport de gent en vehicle de luxe amb una altra persona. En principi creiem que podriem trobar el nostre petit racó d'especialització per tal de no ser dos més a la cua de l'aeroport o davant d'un hotel. Encara no hem iniciat cap tràmit, però aviat ens hem trobat amb aquesta legislació contradictòria que hi ha.

    Hem llegit les lleis originals i els canvis de 2008, i després hem vist les conseqüències de la directiva europea, establertes a la nova llei 25/2009, que hauria d'alliberar el sector vtc. És clar, de seguida hem vist les polèmiques amb els taxistes i les declaracions del Govern Central i la Generalitat negant l'impacte, però alhora també impedint l'aplicació d'aquestes reformes a la realitat. Una postura bastant sorprenent, tenint en compte que la Comissió Europea és molt clara amb la seva llei Omnibús per a la lliberalització d'alguns sectors.

    És a dir, que pel que sembla, si vols obtenir legalment l'autorització per exercir el transport de persones en vehicles de luxe en l'àmbit nacional, has d'acomplir una llista de requisits increibles, tals com invertir en una flota d'un mínim de 10 vehicles amb els seus conductors. És com si, per poder muntar un quiosc, t'obliguessin a muntar un mínim de 10. Almenys això és el que hem entès, i de fet a la web de la Generalitat, a l'apartat per fer els tràmits, així consta en un full actualitzat a gener de 2011.

    D'altra banda, veig que hi ha gent que, de forma totalment legal, us hi dediqueu sense tenir tota aquesta infraestructura, i no entenc com és possible. ¿Esteu aprofitant una legislació antiga? ¿Un buit legal? ¿Us protegiu amb una cooperativa que us cobreix aquests mínims i així teniu entre tots un local i 10 cotxes encara que treballeu per separat?

    No sé, simplemet em sorprèn que quan un decideix invertir els pocs diners que té -i els que no té- simplement per guanyar-se la vida de forma legal i decent, es trobi amb tots aquests problemes i hagi de recòrre a trucs o a altra gent que potser té interessos diferents o oposats. Tenint en compte que, des del meu punt de vista, la vostra feina hauria d'influir molt poc en l'àmbit del taxi, ja que són categories diferents, tracte diferent, serveis diferents i vosaltres teniu limitacions clares com el fet de no poder agafar gent pel carrer. De fet, opino que ningú no pot pretendre mantenir una forma de fer les coses blindada i inamovible durant segles, ja que precisament de la flexibilitat i l'obertura sorgeixen les innovacions que milloren les condicions i els beneficis per a tots els treballadors i empresaris de qualsevol sector.

    M'agradaria que, si pots, m'aclarissis els meus dubtes, t'estaria molt agraït.
    Moltes gràcies per endavant,

    Carles

    P.D.: La meva adreça de correu electrònic és: goodvalley@hotmail.com

    ResponElimina

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